21 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wendyslot - WaarBenJij.nu 21 februari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wendyslot - WaarBenJij.nu

21 februari

Door: wendy

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Zaterdag 17 februari 2007
Heerlijke rustige dag vandaag. Celine, Olga en ik wilden vandaag voor het eerst een stukje cultuur gaan snuiven. Een klein stukje van ons vandaag staat een hele mooie kathedraal die helemaal van hout is gemaakt. We waren er lekker heen gelopen, het was stralend mooi weer en nog een beetje duf van de nacht ervoor. We waren namelijk met z’n allen bij een klein cafeetje geweest, waar we een locaal drankje mochten proeven. Het was palm en er zat 90% alcohol in!!! Een klein slokje….man mijn slokdarm is net niet weggebrand.
Vanmiddag stond ons weer een heerlijke maaltijd van Mandy (overbuurvrouw) te wachten. Dit keer was het bami met saté stokjes, gestoofd vlees, zelfgemaakte kroketjes…echt heerlijk.
Sibren en Edwin (huisgenoot) gingen basketballen, Mandy bleef met Shivai nog bij ons om lekker wat te drinken en eten. We hebben echt over van alles gepraat. Mandy vond het jammer dat we weggingen en wilde graag onze telefoonnummers en adres. In Augustus komt Mandy samen met Shivai ook voorgoed naar Nederland, dus dan is het hartstikke leuk om met elkaar af te spreken. Dan kunnen we voor Mandy en Shivai stampot gaan maken!! Lijkt met gezellig! Vanavond gaan we naar de carnavals optocht kijken.

Zondag 18 februari 2007
Gisteren ben ik samen met Edwin, Sibren en Olga naar ’t Vat geweest, omdat daar het Braziliaanse carnaval werd gevierd. Er was een bandje en tussendoor was er een misverkiezing en werd er door een groep de Capoeéra (weet niet hoe je het schrijft) gedanst, dit is een soort gevechtsdans, waarbij ze ook salto’s maken. De misverkiezing was ook leuk om te zien. Ik geloof dat het 5 vrouwen waren die helemaal in Braziliaanse stijl waren aangekleed (lees: bijna niets aan hadden) Zij moesten dansen op muziek. Ondertussen speelde het bandje ook. Dan kwamen de kinderen weer het podium op om te dansen. Sommige kinderen konden echt zo goed dansen. Echt van die kleine Shakira’s!!
Na dit feest bij ’t Vat ging het feest door in hotel Perola. Olga en ik zijn toen met de taxi naar huis gegaan en Sibren, Edwin en Bas zijn door gaan feesten. Toen Olga en ik al halverwege huis waren kwamen we tot de ontdekking dat we onze sleutel niet bij ons hadden. Gelukkig was Celine wel thuis. Dus wij een paar keer aanbellen (hele irritante bel) en aan de zijkant van het huis, waar Celine gelukkig slaapt met het raam open meerdere malen roepen: Celine wakker worden!!!! Celine…Celine…Dit is geen droom Celine..wij zijn het!!
Dus toen hoorden we de overbuurvrouw die ook uit het raam hing. Ze zij dat Celine al bij de deur stond…hahah hele buurt wakker..oeps!!
Vanmorgen ben ik al vroeg opgestaan om brood te halen, de buurvrouw ging ons vanmorgen namelijk botervis brengen!! Ja we worden enorm verwend door haar!
Ik had mijn koffer vrijdag al voor het grote deel ingepakt, zodat ik vandaag maar eventjes bezig was om de laatste dingen op te ruimen. Ik ben enorm benieuwd hoe het nieuwe huis eruit ziet!

Dinsdag 20 februari:
Gisteren en vandaag moesten we om 07.00 uur al op de fiets richting stage. We moeten vanaf ons nieuwe huis nu elke dag 20 min fietsen. ’s Morgens is dit niet zo erg, maar ’s middags als we terug fietsen rond half 2 dan is het echt het heetste moment van de dag. Ik heb het er wel voor over, want het huisje is echt mooi. Ik heb nu veel meer een huiselijk gevoel. Het andere huis was echt zo’n studentenhuis, waar op een gegeven moment de maden over lopen. Bah! Dit is echt een schoon en goed onderhouden huisje. En lekkere stoelen voor de tv, groot balkon waar we 2 hangmatten hebben opgehangen. Veel meubels zijn ook van ikea! Onze slaapkamer is ook veel minder warm dan ons vorige slaapkamer. In het oude huis had ik namelijk een airco van de buren voor mijn raam. En daar kwam allemaal warmte vanaf wat dan in mijn slaapkamer kwam..pff.
Het enige probleem is voortaan het boodschappen doen. We woonden dichtbij de combé markt, maar nu dus niet meer. Suniel (onze taxi) had ons meehelpen over verhuizen en hij zij dat hij wel voor 10 srd (3 euro)1 x in de week mee wilde met zijn auto om boodschappen te doen. Dus dat wilden we wel, halen we gelijk voor de hele week op. Met die fietsen van ons is dat ook niet te doen namelijk. Het zijn Chinese mountainbikes die van narigheid uit elkaar vallen. We hebben ze nieuw gekocht, maar in de eerste week waren ze al aan het roesten, zat de zadel al los, 1 fiets heeft een slingerband. Ik hoop dat de fietsen het nog 2 maand volhouden. We krijgen er nog geld voor terug dus dat scheelt.
Vanmiddag uit school vergat ik één traptrede, waardoor ik flink door m’n enkel ging. Het deed echt even pijn en kon er even niet op staan. Gelukkig kon ik er na een tijdje wel weer op lopen. Na school hebben we nog even op een terrasje gezeten.

Dames van de volleybal hoe gaat het met jullie. Kunnen jullie het nog een beetje aan zonder mij…hahah grapje hoor!!! Hoe is de stand momenteel?

Ilze ik hoorde via de telefoon al dat je de auto van Sieb goed onderhoud? Veel schoonmaken enzo….Ik zou zeggen…ga zo door!!! Hahah

  • 22 Februari 2007 - 07:42

    Jeroen D:

    Ei misi!

    San wan tori we, abi fu unu agen froisi!

    taki ... odi Femmy en Jeroen

  • 22 Februari 2007 - 08:47

    Hans Stroes:

    Hoi Wendy,
    Leuk om even sfeer te proeven met foto's en tekst.
    Groeten, Hans

  • 22 Februari 2007 - 12:27

    Gert:

    Hey Wen!

    Dat nieuwe huisje ziet er beter uit zeg, dat hebben jullie goed voor elkaar!
    Gaat alles op stage ook goed dan? Leuk om je eigen klasje te hebben daar?

    kussie

  • 23 Februari 2007 - 20:51

    Logeerhuis:

    Hoi Wendy,

    leuk om je verhalen te lezen en jullie wonen nu toch wel super.Echt iets voor jou, die maden in huis!Groeten Wilmien.

  • 24 Februari 2007 - 15:31

    Inge:

    Hee Wendy!
    Superleuk om je verhaaltjes te lezen.. jullie hebben het daar echt prima voor elkaar! Echt grappig die carnavalsfoto´s.. die jongen met die Surinaamse kont haha!!!
    Stage klinkt ook leuk trouwens
    Nou geniet er lekker van!
    Liefs

  • 24 Februari 2007 - 21:02

    Papa En Ilze:

    werken kennen ze daar niet of wel, zo aan de klusjesman van jullie te zien haahah
    xxx ilze en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 April 2007

weer veilig en wel thuis

25 April 2007

dagje Powakka en Brownsberg

23 April 2007

trip naar Galibi

16 April 2007

trip naar Washabo

04 April 2007

4 april 2007

Actief sinds 10 Okt. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 19833

Voorgaande reizen:

05 Februari 2007 - 18 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: