4 april 2007 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wendyslot - WaarBenJij.nu 4 april 2007 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wendyslot - WaarBenJij.nu

4 april 2007

Door: wendy

04 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Vrijdag 30 maart
Woensdag wilden we graag naar een karaoke bar!! We hadden wel zin om even lekker vals mee te gaan zingen. Helaas kon onze taxi chauffeur la Bamba niet vinden, waarvan we gehoord hadden dat daar karaoke zou zijn. Dus toen zijn we die dag maar naar Hotel Torarica gegaan om daar even een cocktailtje te drinken!! Vandaag kwam Sibren thuis met de mededeling dat er vanavond dus een karaoke avond zou zijn in Broki!! Top toch!
Celine en ik gingen al om 21.30 uur heen, omdat Olga een etentje had met haar stageschool en Sibren eerst nog moest stage lopen. Wij gingen gelijk aan de Malibu om een beetje in de stemming te komen. Ik geloof dat we bij het tweede liedje al half schor waren.! Echt een geweldige sfeer hing er. Bij de Nederlandse liedjes gingen alle Nederlanders natuurlijk uit hun dak! (Marco Borsato, André Hazes) Top avondje dus…

Zaterdag 31 maart
We waren vandaag allemaal laat wakker en wilden eigenlijk heel graag naar het kinderboekenfestival. Helaas was dit al afgelopen en visten we achter het net. Naja ook niet erg want de zon brandde aardig! Zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen.
’s Avonds zijn we uit eten geweest met de meiden die we ontmoet hadden tijdens onze trip naar het binnenland. We aten bij lekkerbekje. Ik had bang bang gegeten. Dat is een grote vissoort die heel geliefd is in Suriname. We hebben wederom erg gelachen.
Tegen 22.00 uur zijn we naar de v-tunnel gegaan, want hier trad De Dijk op! Het was gratis entree dus je kunt wel raden hoeveel Nederlanders er waren. Ik vond het prachtig om te zien hoe de bandleden helemaal op gingen in hun muziek. Ook zongen ze nog een Surinaams nummer in het Sranan. Ze hadden pas kort van tevoren bedacht dat ze dit nummer gingen oefenen dus de zanger had de tekst nog op papier staan. Heel grappig om te zien.
Nadien zijn we nog even met z’n allen naar ’t Vat gegaan om nog wat te drinken. Daarna zijn we lekker naar huis gegaan.

Zondag 1 april
Wat een zondag zeg!! Het valt echt met bakken uit de lucht, echt niet normaal. Het blijkt dat we nu ook in de kleine regentijd zitten. Ook hier veranderd het klimaat.
Tegen 14.30 uur zegt Celine opeens: “hee er is een fiets weg!!” Ik reageerde met: “haha, 1 april!!” nee…dus niet…er was dus echt een fiets weg en 2 hangmatten.. Verder hebben ze niet ingebroken, maar de schrik zat er goed in…Het idee dat ze gewoon op je balkon zijn geweest!! Ons hart klopte echt toen we ons ervan bewust waren. Het was wel een fiets met een lekke band en waar ze veel aan moeten sleutelen, maar het idee!!

• 05 April 2007 - 14:53

Taxi:

Volgende keer moet je gewoon aan de taxichauffeur vragen naar de hermitage mall
    Hierin is namelijk la bamba gevestigd

• 06 April 2007 - 07:42

Jeroen D:

Hey Wendy!

Wat een leven hebben jullie daar zeg, echt veel mooie dingen gezien daar op jullie trip. wel lachen dat jullie zo uit jullie dak gingen bij die karaoke :) en de dijk in suriname?? :S het begint steeds meer op een vakantie te lijken. ik moest jullie ook even de groeten uit aruba doen!! bij deze

Groetjes jeroen!

• 07 April 2007 - 20:38

Anniek:

nog even een bericht wen van mij.. ;)
    take care en i'll think of you!

Zoenen